Február első hete a lelki egészségről szól. Iskolánk több tanára is híve a pozitív pedagógiának és pszichológiának, amit részben az ún. “boldogság órán” alkalmaz, vagy beilleszt egy-egy tantárgy órájába is. Mindazon kollégák, akik részt vettek a BOLDOG ISKOLA pályázatában, beépítik az ott tanultakat pl. a magyar, a művészetek, az életvitel, vagy a biológia órákba.
A diákok is szíves fogadják ezeket az újításokat.
Néhány 12. évfolyamos tanuló véleménye hadd álljon itt példaképp:
“Nagyon örültem neki, hogy az iskolában is ennyire törődnek a lelki egészségünkkel. Így az osztálytársaimnak is jobban betekintést nyertem a világnézetébe és a lelki világába.” (Réka)
“Az iskolás beszélgetéseknek és a lélekerősítésnek hála, sokkal jobb lett az osztályközösség, és jobban megértjük egymást a többiekkel. (Toncsi)
” A szem a lélek tükre. Örülök, hogy többször is megcsináltuk az “egymás szemébe nézős” feladatot, mert sok mindent elárult másokról. (Dóra)
1948-as megalakulásakor a WHO az egészséget a következőképpen definiálta: “Az egészség a teljes testi, lelki és szociális jólét állapota, és nem csupán a betegség vagy a fogyatékosság hiánya.”
A 10.B osztály tanulói pedig biológia órán osztálytársuk, Ludvig Lola meditációit élvezhették, mely elnyerte tetszésüket!