Az előző évekhez hasonlóan idén is elindultak a gimnazisták Erdélybe. Az utazás során meglátogattuk a tordai sóbányát rövid pihenőt tartottunk Segesvárott, majd késő délután  érkeztünk meg Szentegyházára, ahol a FILI által működtetett Múzeum Szállóban helyezkedtünk el.

Március 15-e tiszteletére a huszárokkal kiegészült gyermekkórus tartott felejthetetlen ünnepi hangversenyt.

Pénteken a Nyergestetőre utaztunk, ahol megemlékeztünk a forradalom és szabadságharc hőseiről, majd Csíkszereda és Csíksomlyó nevezetességeivel ismerkedtünk.

Délután indultunk a Gyimesbe, ahol Gyimesbükkön átadtuk azokat az adományokat, amelyeket iskolánk tanulói és külső támogatók gyűjtöttek össze. A Vigasztaló Szentlélek Gyermekvédelmi Központ kis lakói verssel köszöntöttek bennünket, majd a központ vezetői kísértek végig bennünket az épületben.

Ezután megnéztük a Kontumáci kápolnát, a Rákóczi-vár romjait, rövid sétát tettünk az “ezeréves határon”, majd visszaindultunk a szállásra, ahol finom vacsora várt bennünket.

Szombaton ismét útra kelt a csapat, hiszen elutaztunk Székelyudvarhelyre, Farkaslakára és Korondra, ahol lehetőség nyílt egy kis vásárlásra is. Délután a világörökség részét képező székelyderzsi erődtemplomot látogattuk meg, ahol az idegenvezetés után a csapat tagjai “szalonnázáson vehettek részt.”

Vasárnap, élményekkel feltöltődve indultunk haza, bízva abban, hogy minél hamarabb visszatérhetünk. Köszönjük Fürjes Pál Polgármester Úr támogatását, amivel segítette az utazásunkat.

Kovács Adrienn beszámolója az utazásról letölthető innen.